пʼятницю, 27 січня 2017 р.

З 23 по 27 січня в школі пройшли Дні зарубіжної літератури.
Література — вічне джерело,
І те б, куди б мене не завело,
Не занесло у справах чи турботі,
Я п'ять хвилин знайду і на роботі,
Щоб доторкнутися до ясної зорі,
Щоб побувати в череві морів.
Почути пісню, співану вночі,
Та відшукати від душі ключі.

Мета запланованих заходів – ще раз привернути увагу учнів  до книги як до джерела знань,  до літератури як до світу краси і мудрості.
Завданнями проведення предметного тижня із зарубіжної літератури є:
популяризація зарубіжної літератури як шкільного предмета і суміжних з нею дисциплін;
розвиток інтересу учнів до зарубіжної літератури і читання;
поглиблення і поширення знань учнів із предмета;
сприяння розвитку читацької культури учнів;
виявлення літературно-обдарованих учнів;
організація неформального учнівського спілкування, сприяння самоствердженню та самоорганізації школярів;
розвиток самостійної творчої діяльності учнів;
 удосконалення професійної майстерності вчителя.                  
       Був складений окремий план проведення тижня і всі заходи відбувалися за планом.
При розробці плану тижня зарубіжної літератури дотримувалась таких вимог:
орієнтація на реалізацію потреб, інтересів ліцеїстів, їх розвиток
залучення у процес підготовки та проведення предметного тижня всього учнівського колективу;
відображення в роботі тижня літературних ювілеїв, пам’ятних дат;
використання різноманітних видів і форм позакласної і позашкільної роботи з предмета;
передбачення різних видів діяльності учнів;
забезпечення участі у виховних заходах якомога більшої кількості учнів;
           В процесі підготовки до проведення тижня мною та учнями  була опрацьована велика кількість методичної літератури.
           Крім цього  була зібрана велика кількість дуже цікавих матеріалів за темами: «Цікаво про книги», «Чи знаєте ви», «Цікаві факти», «Письменники говорять», «Таємниці бібліотек». Ці матеріали мали успіх в учнів, вони знайомились із цікавими фактами, які розкривали перед ними світ книги.
           На протязі тижня зарубіжної літератури учні дізнались багато цікавих фактів із життя письменників, з якими вони знайомились під час уроків. Це підвищує зацікавленість учнів у навчанні.
        Слід зазначити, що учні дуже активно готувались до участі в заходах предметного тижня.
        Учні 8 класу опрацювали значний обсяг матеріалу з історії античної культури і літератури. Особливе задоволення в них викликало звернення до Міфів Стародавньої Греції, які вони вивчали в попередніх класах і повторювали на початку цього навчального року.                                         Докладніше зупинимось на такому заході, як Усний літературний журнал «З Україною в серці», що присвячений взаємозв’язку української і зарубіжної літератур. Такий захід є ефективним засобом розширення знань учнів про життя і творчість зарубіжних письменників, сприяє усвідомленню їхньої діяльності у розвитку української культури, формуванню уявлень про взаємозв’язки зарубіжної і української літератур, збагачує учнів відомостями культурологічного та краєзнавчого характеру.
Добираючи матеріал для створення усного журналу «З Україною в серці» враховувала такі аспекти:
факти перебування письменника зарубіжної літератури на українській землі;
знайомство зарубіжних письменників з українським фольклором та літературою;
особистісні контакти зарубіжних письменників з представниками української культури;
українська тематика у творчості зарубіжних письменників;
твори зарубіжних письменників, написані під час їхнього перебування в Україні або під впливом такого перебування;
переклади  зарубіжними  письменниками творів української літератури на національні мови;
Перед початком проведення Тижня зарубіжної літератури я разом з учнями   8 - 9 класів підготувала невеличкі повідомлення під загальною назвою «Зарубіжні письменники і Україна». Кожне повідомлення присвячується одному конкретному письменнику і його зв’язкам з Україною. Обсяг такого повідомлення не перевищує одного стандартного аркуша (так матеріал буде краще сприйматись). Тексти супроводжуються цікавими ілюстраціями (це, наприклад, портрет письменника) . Під час проведення тижня, учні виступили перед товаришами зі своїми повідомленнями, що викликало велике зацікавлення в слухачів.

В.О.Сухомлинський вбачав одне з головних завдань школи в тому, щоб «кожен крок до знань був гордим злетом птаха, а не стомленою ходою знесиленого мандрівника, який ледь тягне за спиною важку ношу». На мою думку, тижні зарубіжної літератури саме і відкривають перед нашими вихованцями можливість такого злету.

Немає коментарів:

Дописати коментар